9 juli 2011

Tjuvkika på julen 2011, del 1

Visserligen är det 168 dagar kvar till jul, men jag kunde inte låta bli att tjuvkika lite på vad som komma ska! ;)
Ett som är säkert att julbelysning med LED-lampor är på frammarsch. Det är tredje julen med LED-julbelysning. Jag hoppas verkligen de löst "problemen" med alltför ljussvaga lampor.. så att julen 2011 verkligen lyser upp i vintermörkret när det är dags!


En vit papperspåse med röd textilkabel från Konstsmide
i fönstret till jul istället för den traditionella stjärnan?
Kul tänkt - men inget för mina fönster!

Trearmad el-ljusstake i svart och rött.
Modellen kommer även finns som helvit.
Denna gillar jag - men hade gärna sett fler ljus!

Ett set med fyra vita eller röda LED-ljus av vax
som du tänder/släcker med fjärrkontroll.

Snöflinga i plast. 45 cm i diameter.
Denna gillar jag verkligen! Ska bli intressant att se om den är lika
"läcker" i verkligheten som på bild när det blir vinter.

LED-Adventstake med små paket från Markslöjd.
Kommer även finnas med fot i rent trä.
Inget för mig alls - men är nog kul att ha i ett barnrum!

Adventsstaken Menora från Markslöjd med LED-belysning.
Kommer finnas i vitt, svart och rött både som bords- och golvmodell.

Markslöjds "Bullarn" ser ut som rödglänsande juläpplen!
Kommer även finnas i en vit lackad variant.


Vilken färg ska din stjärna ha i år?
Markslöjd har tagit fram stjärnan Gräfsnäs
i färgerna grönt, rosa, vitt, blått och lila.
Varför finns den inte i gulorange? Eller är det bara minnen från
min barndom som söker efter den färgen?



1 kommentar :

  1. Nu fick man ju längtan till julen och hösten har ju knappt börjat än! :)

    Vi kommer att storsatsa på julbelysning i år och det är riktigt kul att läsa din blogg!

    //Magnus

    SvaraRadera