31 juli 2011

Tjuvkika på julen 2011, del 2

Sista julidagen för 2011. Det är soligt och varmt ute och ett bra tag kvar tills julhandeln sätter igång. Men jag kunde inte låta bli att tjuvkika lite till på vad som komma ska - både när det gäller traditionellt och det "poppiga"!

Klicka på bilderna om du vill se dem större!


Peas and Understanding för Åhléns
Åhléns tar in renfällar i sitt sortiment inför julen och kommer sälja dem
för 899 kr. Jag bestämde redan förra julen att jag skulle ha en renfäll
under granen och inhandlade därför två under min senaste
 resa i finska Lappland. Dyraste "julgranspyntet" hittills... 
Hoppas bara att Rudolf lever...

Lagerhaus
Det blir en nostalgisk jul med moderna inslag på Lagerhaus
med brunpapp med rött/vitt tryck, nygamla äppelmönster
och enkla snöflingor.

Rött och vitt kombineras med turkos, rosa och orangea accenter.
Det blir även grovstickat, trä, porslin och spets.

Rusta
Rusta mixar traditionellt med poppiga färger
- för den som vill ha annat än gröna granar och röda tomtar.

Rusta
Blir det en gul eller turkos i fönstret i år?
Om jag måste välja så blir det nog den gröna (längst bak)
- traditionellnostalgiker som jag är...

Rusta
Det här är mer "jul" för mig... även i år!

Rusta
Fast kanske skulle vara trevligt med en helt vit jul 2011?

Rusta
En evighetsjulkalender som räcker i många jular framöver.

Interior Dreams
Village / Serholt har liknande stil som förra året...

Interior Dreams
...i vitt, grått och rött. Lugn och traditionell jul alltså.

GreenGate
Julromantik på hög nivå från GreenGate i år! ;)

GreenGate
Gillar du den romantiska lantliga stilen så är detta helt rätt till jul.
(Hela vintersortimentet hittar du i höst-/vinterkatalogen
som nu finns utlagd på GreenGates webbplats.)

Walther & Co
Åh, den här stjärnan från danska Walther & Co skulle passa perfekt
i min gran. Kommer definitivt hålla ögonen öppna efter dem i höst...



God Juli på er! :)  /Erik

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar