10 maj 2011

Blomkrukorna blev matchande fönsterlampor!

[Please, use Google translate-button at the top right on this page to translate to your language.]

Mamma gillar IKEAs krukor Skurar i vitmålad stål med "spetskant"
och skaffade sig därför några till köksfönstret.

När hon skulle välja fönsterlampor till köksfönstret så kom jag på idén med att göra
matchande fönsterlampor av ampel-varianten av Skurar.

Bort med kedjan, vända upp och ned, borra hål i botten och
skruva dit en lampsladd med lamphållare och voila!
- så var Skurar hängande fönsterlampa född! :)

Tack till Antti som borrade! :)




Två Skurar Ampel blev två fönsterlampor!

Matchande krukor och fönsterlampor! :)


Ger ett fint spetsmönstersken i mörkret.

Trots att krukorna är av stål så ger
spetskanten dem ett mjukare utseende.

Andra bilden: IKEAS webbplats

9 kommentarer :

  1. Ullis :)11 maj, 2011

    Woow va snygg, du e ju grym du!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Kul med en kille som bloggar om inredning!
    Vilken underbar ide att göra lampor av amplarna, blev superfint!

    Mvh Liza

    SvaraRadera
  3. Får jag låna bild/länka till min blogg? =)

    SvaraRadera
  4. These are wonderful! I was looking for something like this for my house. I can't wait to make them into lamps.

    SvaraRadera
  5. Kanonfint måste till Ikea vart så sugen på dommed , Bra tips LOVE :)

    SvaraRadera
  6. Jag tyckte dessa lampskärmar var superfina och gick för att köpa material jag med. Insåg dock när jag kom hem att lampskärmen (i metall!) måste jordas för att inte riskera att den blir strömförande!!!
    Köksfönster -> Lag på jordat lamputtag -> Treledare (fas, nolla, jord).
    Hur jordade du lampskärmen?!

    SvaraRadera